Počítadlo spuštěno 12.07.2008.
Od doby, co jsem po obrovském úsilí uvázal svou první provazovou ohlávku uplynulo již asi 5 let. Popravdě řečeno – všechno to začalo jako moje osobní vzpoura, když jsem v různých prodejnách s jezdeckými potřebami viděl, kolik také může stát pár metrů sesukovaného lana. Přesvědčen, ,,že na tom nic není“ jsem se dal do díla. A výsledek tady byl – po několika týdnech, během kterých bylo vyřčeno mnoho nepublikovatelných výrazů, vypito utajované množství lihoviny a poničeno tolik materiálu, že bych si za tu cenu mohl koupit několik předražených ohlávek, jejichž cena byla právě tou pomyslnou rozbuškou.
To, co začalo jako koníček, mě nyní živí na plný úvazek. Poté, co to moje šmodrchání přerostlo hranice výroby pro kamarády a známé a jak se rozšiřoval sortiment, začaly o mé výrobky projevovat i prodejny s jezdeckými a hospodářskými potřebami. Takže nyní jsem – alespoň podle živnostenského listu – sedlář a brašnář, živnostenský úřad prostě neměl nic vhodnějšího ,,na skladě“. Papír skutečně snese hodně a já mám alespoň co dávat k lepšímu skutečným sedlářům, za jejichž živnostenskými listy je učební obor a praxe. Za rok a půl už nešlo dále sedět na dvou židlích zároveň, tak jsem dal ve svém dosavadním zaměstnání výpověď a v současné době je tato výroba mým hlavním pracovním poměrem.
Kožená výstroj je spjata s koňmi od doby, kdy člověk koně zkrotil a začal využívat. A dokud bude kůň člověka provázet, kůži nikdy moderní syntetické materiály zcela nenahradí. Ať proto, že je to tradice, nebo proto, že kůže má vlastnosti, které ani v době nejmodernějších technologií neumíme napodobit. Při správné údržbě je kůže velmi trvanlivá, až věčná. Ale také velmi drahá.
Pro syntetické materiály mluví daleko nižší pořizovací cena, moderní vzhled, snadná údržba a možnost barevného kombinování. Již mnoho zákazníků mi při nové objednávce potvrdilo, že například ohlávek mají již několik, aby se tyto hodily k různým barvám jiné části výstroje.
Od samotného začátku jsem se snažil o to, aby mé výrobky byly cenově dostupné pro každého bez toho, že by tím utrpěla kvalita. Z Číny a Indie bych našemu národu jezdeckému doporučoval tak leda čaj po návratu z vyjížďky. Spektrum odběratelů je široké: Šestnáctileté dívky, co se starají o cizího koně a chtějí k tomu alespoň vlastní ohlávku. Majitelé veřejných jízdáren a turistických stájí, kde se věčně něco potrhá a poztrácí, tak nemá smysl investovat do drahé výstroje. Ti, kdo svého koně živí s vypětím sil na hranici odříkání a raději investují do vitamínů a komfortu koně. Občas i profesionální, nebo poloprofesionální trenéři a lektoři kurzů PNH. Spousta lidí používá mé výrobky jako dárky nebo ceny do soutěží a závodů, což mně osobně dělá největší radost. Obchodníci s jezdeckými potřebami, což v současné době představuje asi 15 prodejen po celé české republice. Ale také dost koňařů s průměrnými i nadprůměrnými příjmy, mnohdy vlastnící i více než jednoho koně.
Každopádně jsem tomu velmi rád, že si u mě vybere téměř každý.
Děkuji vám za návštěvu na mých stránkách a ať vám koníci jdou!
Miloš Panuška
Copyright © 2013, Hanzy